<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=265593574071498&ev=PageView&noscript=1" />

Co nowego?

Sałatka z rukolą, suszonymi pomidorami i Parmezanem

Zachęcam do spróbowania sałatki inspirowanej włoskimi wakacjami. Parmezan nada charakterystycznego aromatu, ale można go zastąpić także zwykłym żółtym serem.

Czy aktywność fizyczna ma wpływ na płodność?

Aktywność fizyczna to jedna ze składowych elementów zdrowego stylu życia. Tuż obok dobrze zbilansowanej diety jest gwarancją długiego i pomyślnego życia. Regularne uprawianie sportu może przyczyniać się do profilaktyki wielu chorób cywilizacyjnym, w tym nadciśnienia, otyłości oraz rozwojem cukrzycy czy osteoporozy.

Warzywna zapiekanka z serem feta

Aromatyczna zapiekanka w greckim stylu, idealna propozycja na wegetariańską kolację lub lekki obiad.

Mleko i przetwory mleczne w diecie dziecka

Mleko i produkty mleczne to grupa produktów, która nie dość, że jest bogata w wiele składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu dziecka, to jeszcze łatwo można w pyszny sposób uwzględnić je w diecie dziecka na wiele sposobów

Konferencja szkoleniowa Agencji Promocji Zdrowia

W piątek odbyła się pierwsza w tym roku konferencja szkoleniowa organizowana przez Agencję Promocji Zdrowia, na której poruszono między innymi tematy: ogólnopolskiego projektu Zdrowa Klasa, zaburzeń mikrobiomu jelitowego oraz indywidualnej suplementacji.

Rola rodziców w kształtowaniu nawyków żywieniowych dzieci

Rodzice to najważniejsze osoby w życiu dzieci, są z nimi od pierwszych chwil życia, opiekują się i spędzają z nimi większość czasu. To od rodziców dzieci uczą się świata i podobnie nabywają nawyki żywieniowe. 

Domowa granola z jogurtem i owocami

Smak lata w środku zimy? Warto wykorzystywać owoce mrożone - owoce leśne, truskawki, maliny - i dodawać do deserów.

Rozgrzewający krem dyniowo-pomidorowy

Delikatna, a jednocześnie wyrazista w smaku zupa, która rozgrzewa w chłodne jesienno-zimowe popołudnie.

Rośliny strączkowe w diecie dziecka

Rośliny strączkowe, należące do rodziny motylkowatych, są bogatym źródłem
białka, błonnika, witamin (B1, B2, B3) i składników mineralnych (cynk, żelazo, potas,
magnez). W grupie roślin strączkowych znajdują się: fasola szparagowa, groch cukrowy,
ciecierzyca, okra, wszystkie odmiany soczewicy i suszonych fasoli, a także orzechy
ziemne. Wprowadzając je do diety dziecka, nie tylko urozmaicamy posiłki, ale także
zapewniamy mu sporą dawkę niezbędnych ...

Wpływ cukru na rozwój dziecka

Cukier jest obecnie wymieniany przez ekspertów za jeden z najbardziej negatywnych
składników diety. Niestety w Polsce częste jest podawanie słodzonych produktów i słodzenie
posiłków już niemowlakom.

Orkiszowe rogaliki z wiśniami

Warto w swojej kuchni wykorzystywać inne rodzaje mąk niż klasyczna pszenna "biała". Mąka orkiszowa jest bogatsza w składniki mineralne i witaminy z grupy B. Zachęcam do wypróbowania przepisu na rogaliki z owocowym nadzieniem.

Wpływ spożycia napojów energetyzujących na układ nerwowy dzieci i młodzieży

Napoje energetyzujące są obecnie bardzo popularne, zarówno wśród dorosłych, jak i młodzieży oraz dzieci w okresie szkolnym, szczególnie w wieku gimnazjalnym. Większość z nich spożywa napoje energetyzujące regularnie, nie zdając sobie sprawy z konsekwencji swoich wyborów.

Wpływ rozpoczęcia nauki w szkole na sposób żywienia dzieci

Rozpoczęcie nauki w szkole może być przyczyną kształtowania niewłaściwych nawyków żywieniowych wśród dzieci, jednak należy pamiętać, że to rodzina ma na nie największy wpływ. Trzeba być cierpliwym i sięgać po kreatywne rozwiązania, a to w pewnością zaprocentuje w przyszłości. 

Boże Narodzenie - Zupa grzybowa

Klarowna zupa na bazie wywaru z leśnych grzybów. Najprostszy i jednocześnie najlepszy przepis.

Boże Narodzenie - Pierogi z karpiem

Pierogi i karp to nieodłączne elementy wigilijnego stołu. A gdyby tak połączyć te dwie potrawy i spróbować pierogów z delikatnym, ziołowym farszem rybnym?

POKAŻ