<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=265593574071498&ev=PageView&noscript=1" />
28 Wrze

Hummus z dynią

Sezon na dynię trwa krótko, warto wykorzystać ten czas na eksperymenty i nowe smaki. Dynia to bogactwo beta-karotenu, który jest silnym przeciwutleniaczem, a dodatkowo poprawia kondycję skóry.

Do przygotowania słoiczka hummusu potrzebne są:
✔️ 1 szklanka suchej ciecierzycy lub 1 puszka konserwowej,
✔️ 1/3 małej dyni hokkaido lub piżmowej,
✔️ 2 łyżki masła orzechowego lub pasty sezamowej - tahini,
✔️ 2 łyżki oliwy,
✔️ 1 płaska łyżeczka curry, 
✔️ 1 łyżeczka słodkiej papryki,
✔️ sól, pieprz.
Do dekoracji: pestki dyni, nasiona sezamu lub czarnuszka.

➡️ Jeśli używamy suchej ciecierzycy to przez noc moczyć ją w zimnej wodzie z dodatkiem sody. Następnie przepłukać, zalać świeżą wodą i gotować ok. godziny. Ciecierzycę z puszki przepłukać na sicie. 
➡️ Dynię pokroić na małe kawałki, rozłożyć na blasze z papierem do pieczenia skórką do dołu i piec w 180 stopniach przez ok. 40 minut. Następnie ostudzić, odkroić miąższ od skórek i zblendować. 
➡️ Ciecierzycę przełożyć do wysokiego naczynia, dodać zmiksowaną dynię i masło orzechowe, zmiksować wszystko na gładką masę. Przełożyć do naczynia, dodać przyprawy, oliwę i posypać pestkami dyni lub innymi nasionami.

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe