<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=265593574071498&ev=PageView&noscript=1" />
05 Paź

Jak powinno wyglądać śniadanie dzieci?

Drogi rodzicu!

Czy wiesz jak ważną rolę odgrywa śniadanie w dniu Twojego dziecka? Zarówno jego jakość jak i ilość mają wpływ na zdolności poznawcze dzieci i prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Badania dowodzą, że dzieci spożywające pełnowartościowe śniadania wykazują większą koncentrację i lepsze zdolności zapamiętywania.

W takim razie o czym należy pamiętać przygotowując śniadanie dla naszych pociech?

Pierwsze śniadanie powinno zawierać:

  • węglowodany złożone pochodzące z produktów zbożowych, pełnoziarnistych takich jak pieczywo (żytnie, razowe), płatki zbożowe (owsiane, żytnie, jaglane), otręby - zapewnią sporą dawkę energii na początek dnia,
  • warzywa i/lub owoce - źródło witamin i minerałów,
  • mleko bądź produkt mleczny (ser żółty, twaróg, jogurt, kefir, maślanka) - źródło wapnia,
  • produkt białkowy (produkty mleczne, jaja, wędlina - najlepiej upieczona samodzielnie, pasty z roślin strączkowych, ryb lub jajek) - zwiększą uczucie sytości i zabezpieczą potrzeby budulcowe młodego organizmu.

Warto, żeby w śniadaniu znalazł się też nieduży dodatek tłuszczów (masło lub margaryna miękka, źródło wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, np. olej (rzepakowy, lniany), źródło jednonienasyconych tłuszczów np. migdały, orzechy nerkowca. Tłuszcze poprawią smakowitość potraw i umożliwą prawidłowe wykorzystanie witamin: A, D, E i K. Orzechy to dodatkowo źródło cennych witamin i minerałów - magnezu, cynku i selenu, które odpowiadają m.in. za procesy odpornościowe.

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe